Thursday 26 May 2011

THE ROAD NOT TAKEN---分岔路

相信2010年前的spm考生应该对这个不陌生吧~


Two roads diverged in a yellow wood,
And sorry I could not travel both
And be one traveler, long I stood
And looked down one as far as I could
To where it bent in the undergrowth;

Then took the other, as just as fair,
And having perhaps the better claim
Because it was grassy and wanted wear,
Though as for that the passing there
Had worn them really about the same,

And both that morning equally lay
In leaves no step had trodden black.
Oh, I kept the first for another day!
Yet knowing how way leads on to way
I doubted if I should ever come back.

I shall be telling this with a sigh
Somewhere ages and ages hence:
Two roads diverged in a wood, and I,
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.

-Robert Frost-



我现在就是面临着这个问题啊~
该转校?不该转校??
数学??商业??
两者都有优缺点~
难以抉择啊~~
唉唉~~

两条都不知前方的路是怎样?
害怕选错路~
我不想像Robert Frost所说的
到后来才来深深地叹息
后悔当初那个决定
而且是无法回头的路

我也许像Robert Frost
选择了少人行走的那条
剩下两天的期限让我选择了
给点我意见吧~
 
 

No comments:

Post a Comment

终于狠下心买Ipad Air

一年前就开始萌起了想买IPad 的念头,但一直下不了手,担心自己“买前生产力,买后爱奇艺”,只好强压想买的冲动。 但是这个”买它”的念头越发越强,克制不住自己到小红书&Youtube看大家的心得,好几次都差点下单。 原本我家的省钱达人妹妹极力阻止我买IPad,也是...